۱۹ مهر ۱۴۰۳، ۲۲:۵۵

دبیرجشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان:

۲۴ هزار نفر فیلم‌های سی‌وششمین جشنواره کودک را مشاهده کردند

۲۴ هزار نفر فیلم‌های سی‌وششمین جشنواره کودک را مشاهده کردند

اصفهان-دبیر سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان گفت: بیش از ۲۴ هزار نفر در ۶۵ نوبت اکران فیلم‌های جشنواره را مشاهده کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید زین‌العابدین شامگاه پنجشنبه در مراسم اختتامیه سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان که در سالن اجلاس اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان در چهارمین دهه رشد خود به کمال در حال نزدیک شدن است و بسیار شاکر هستم که سی‌وششمین دوره این جشنواره اختتامیه آن امشب برگزار شد.

وی افزود: شهر اصفهان به‌عنوان شهر شهیدپرور در کشور شناخته می‌شود شهری که در طول هشت سال دفاع مقدس به‌عنوان شهر حماسه و ایثار مطرح بوده است و من از این شهر حماسه پرور به کودکان مظلوم غزه که جعبه مداد رنگی‌شان تنها رنگ قرمز دارد سلام می‌کنم و آرزو دارم دنیای بچه‌ها شاد باشد.

دبیر سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان بابیان اینکه این جشنواره هیچ میهمانی ندارد، همه میزبان‌هستند، تصریح کرد: این جشنواره به وسعت مهمانان، هنرمندان، خانواده‌ها، به وسعت اصفهان و ایران میزبان دارد و از مردم اصفهان تشکر می‌کنم که میزبانی این دوره از جشنواره را در شهر خود پذیرفتند.

وی با اشاره به آمار رشد تولیدات فیلم کودک و نوجوان در این دوره از جشنواره گفت: سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان بیش از ۲۴ هزار نفر در ۶۵ نوبت اکران فیلم‌های جشنواره را مشاهده کردند ضمن اینکه در این دوره از جشنواره ۵۹۶ فیلم متقاضی رقابت بودند و فیلم‌های برتر در بخش ملی و بین‌المللی در دو بخش کوتاه و بلند به رقابت پرداختند.

زین‌العابدین بابیان اینکه قرار نبود فیلم‌های کودکان و نوجوان برای سراسر کشور اکران شود، اضافه کرد: اما به لطف خدای متعال و تیم اجرایی جشنواره از کل ایران و از قاب رنگی تلویزیون این فیلم‌ها پخش شد و چقدر شما با قاب نقره‌ای خوشحال هستید و امید است این سینما روزبه‌روز رشد پیدا کند و بچه‌های‌ایران با این سینمای مربی بتوانند فرهنگ بومی، اسلامی و باستانی را بشناسند. امید است فیلم‌ها با این شورونشاط در طول سال برای بچه‌های ایران اکران شود و سال آینده جشنواره پرشورتر اکران شود.

کد خبر 6253085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha